stop, look & listen

Hemma hos min moster vill jag verkligen att tiden ska stanna. Att tiden kan stanna saa jag faar fortsaetta att kaenna doften av nystaedat, fortsaetta sitta paa balkongen i den mest behagligaste vaermen, men allra helst vill jag bara sitta och lyssna paa mamma och moster Olga som pratar om allt och skrattar daa och daa saa att jag maaste skratta med. Hur Olga alltid aer beredd med en kaffekopp till oss alla tre eller hur Fernando alltid har naagonting att goera utomhus, kommer aldrig sluta foervaana mig.
 
Egentligen skulle jag varit paa vaeg hem fraan Porto just nu, men Miguel tyckte att pappa inte skulle vara ute paa motorvaegen ensam i moerkret (kan dock haalla med honom paa den punkten.) Saa nu sitter jag haer och vaentar paa att mamma, Miguel, Carro och Ingemar ska komma hem. Pappa sitter foermodligen och sover framfoer tv:n, medan morfar ger honom ett tyst saellskap. 

Igaar var jag naestan lite pinsam som satt paa balkongen och lyssnade paa Patrik Isaksson "rodnar." Vet inte varfoer men jag fick en stark kaensla av att lyssna paa Patrik Isaksson, detta aer inget som jag aer stolt oever saa naemn det aldrig om vi moets. 

"T is the letter of the day"    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0