big day tomorrow

Jag kan svaera paa att det varit oever 30 grader idag. Trots denna vaermeboelja har jag tillsammans med resten av svenskgaenget plockat rosblad, jo ni hoerde raett. Eftersom man inte faar kasta ris laengre paa brollop kom min morbror paa den lysande idén att svenskarna (som foeroevrigt doer naer det aer varmare aen 30 grader) skulle plocka rosenblad i traedgaarden. Sjaelvklart blir vi ju de traeffade naer vi inte har mer aen fri tid att jobba med. Efter tvaa paasar foere lunch tyckte vi alla att det skulle raecka med rosblad, men det var ju bara vad vi trodde. Efter lunch (fortfarande 30 graders vaerme kanske mer) faar vi bege oss tillbaka foer att fylla aennu en enorm paase med rosblad. Hoppas ni i Sverige inser hur haerligt det aer med regn. Men nog av att klaga paa min dag.

I morgon aer det brollop och jag haaller naestan paa att flippa ut med tanken paa att 300 personer ska vara instaengda i kyrkan med mig, vi ska aeven aeta mat efteraat och jag kommer inte kunna goera annat aen och le och laetsas som om allt gaar fint, aeven om jag kommer riva soender nagellbanden tills jag bloeder (om jag har tur.) 


"You leave me dry in this heat"      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0