swedish people...

Vet ni hur hemskt det är att sova på något av de värsta hotellen jag varit på och sedan gå till flyplatsen för att stå i en kö med svettiga människor på den kvava flygplatsen i Lissabon, inte? Då ska jag tala om för er att det är ett rent helvete! Men det ännu värre var ändå att inse att vårat plan inte ska gå direkt till Stockholm, nej för in i helvete det ska till Köpenhamn först. Visst det är inte hela världen att stanna i Köpenhamn, men nu bestämde sig en passagerare vid namn Lundström (eller dylikt, gav inte ett jävla skit i människans namn) bestämmer sig att dra ifrån planet utan sitt bagage och låta planet stå i Köpenhamn i två nästan tre timmar mer än det ska. Som om det inte var nog lämnade detta oss tio minuter att ta oss från sky City till tåget på Arlanda. Vilkety ledde till att vi hade tio minuter på oss att vänta på bagaget som väntades komma sex minuter efter att vi landat, vilket lämnar oss med 8 minuter att hinna till tåget från sky City. När sånt här händer kan man inte annat göra än att lämna bagage med kläder och ost på flygplatsen för att det sedan ska skickas till brlg med flyg och komma fram på torsdagen. Nu vart det många "vilket ledde till" på en gång.  Men efter en sån här dag var det grymt skönt att komma hem till lilla Leksand och hoppa in i en dusch som man inte måste vänta på i fem minuter innan varmvattnet kommer.

Men för att vända på dagen kan jag avsluta med lite gladare nyheter. Jag lyckades snacka med en portugis igår och han förstod mig. Wooho, in your faces everyone som tror att jag inte kan.  Konversationen gick ungefär såhär:

Paula: Uma garaffa de agua grande.
Försäljare: Fresca?
Paula: Si
Försäljare: Obrigado
Paula: (med stadig blick) Obrigado!

Vid busshållsplatsen lite senare.

Mamma: Hur gick det?
Paula: Nu kan du bane mig inte kalla mig för tusrist längre.
Mamma: Varför inte?
Paula: Jo för att jag har köpt en flaska vatten själv på portugisiska.

Senare på kvällen kunde jag inte heller annat att hjäplpa att tycka grabben på restaurangen var grymt frän som räknade ut notan i huvudet framför oss!

"Suecos malucos"


Kommentarer
Postat av: carro

haha du är grym paula! inte visste jag att du hade en blogg! ;)

2009-06-19 @ 13:17:47
URL: http://carolinasplace.blogg.se/
Postat av: Paula

haha nej, inte många gör det xD Man tröttnar på den här bloggen ganska fort

2009-06-20 @ 16:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0