midsommar

Som vanligt firas midsommarn med släkten och som vanligt går den yngre generationen (12-13 pers) ner till majstångsresningen och väntade i duggregnet på att resningen skulle vara färdig. Efter mycket omkring flyttande för alla barn efter att männen nästan tappat midsommarstången var det dags att gå hem. Min sill fick många kommentarer , bra kommentarer lär läggas till. Själv tycker jag inte den var en sån stor hit, men senapssillen var grymt god. Efter maten vandrade folk omkring i väntan på efterätten och efter efterätten delade vi upp oss de lite mer kalla av oss satt kvar i köket, medan "partygänget" satte sig ute på altanen. Alla kom förstås in en efter en för att hämta jackan, samtidigt som alla andra ute på altanen fortsatte dricka och snacka högljutt.  Kvällen blev lite filmaktig när vi stannade uppe hela natten och snackade om allt från festivaler till att en tonåring i vår släkt för länge sedan fick spendera fjorton dagar med att äta bara vatten och bröd. Förutom att vi lät folk svälta var vi också lättsinniga, det var förstås inget Tomas ville höra av utan han viftade bort det. Jag gav upp vid två p.g.a en helvetes förkylning, som förövrig börjar att ta till sig och jag hostar och snörvlar som en galning en vecka innan metaltown. Två tummar upp! 

"So your not the prettiest in the block, well get on vith your life and live a little!" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0