last day

Det kaenns verkligen som att jag inte hinner med allt som jag taenkt mig naer jag aer haer. Igaar gick tiden saa fort att jag blev foervaanad naer jag kollade paa klockan efter lunch och upptaeckte att den redan var fyra. Jag hann inte ens komma in paa bloggen foer att skriva om broelloppet. Men jag aer saa otroligt stolt oever mig sjaelv att jag kom hem fraan broellopet med bara ett par aerr extra. 

Loerdag morgon vaknade jag precis som vanligt, jag vandrade oever gatan till frisoeren och fick haaret kammat. Efter det vaentade lunchen fint paa bordet och efter lunchen gjorde vi oss alla faerdiga. Efter mycket om och "fodes" (litet svaerord om jag haengde med riktigt) var vi paa vaeg. Vi stannade foerstaas hos Olga foer att aeta mycket plockmat innan vi kl halv tre satte oss i bilen foer en timmes bilresa till kyrkan, en timme kaendes som en evighet inklaemd mellan mamma och pappa naer bilden var 30 grader varm. Ceremonin var slut efter en timme av ren plaaga. Kyrkan var grymt liten och vaermen tog naestan kol paa baada slaekterna. Efter cermonin foerflyttade vi oss aennu en gang, den haer gaangen till "maten", finner inget baettre ord aen det faktiskt. I naagon timme vandrade vi omkring drack champagne, juice eller vatten och minglade. Jag fastnade med Carro och Ingemar (som jag sedan foeljde efter som ett plaaster) efter ett tag kom Bella och Nair foer att joina oss. Bela tyckte jag var gammal nog att prova champangen och gav mig ett glas, utan mammas vetskap foeroevrigt. Kvallen fortsatte sedan med mat, mat och mat. Efter att jag fatt paafyllning av vin i glaset tvaa ggr av en kypare som trodde jag var spansk boerjade det snurra en aning, saa jag fick lugna ner mig litegrann. Efter maten begav sig alla upp paa dansgolvet i ett par timmar innan vi sedan aakte hem klockan halv fyra paa natten. Jag tror inte naagon av gaesterna eller brudparet fick mer aen 5 timmars soemn den natten/morgonen. 

Jag undrar om naagon haengde med saa haer laangt sjaelv slutade jag kolla min text efter haelften. Men jag taenkte avsluta inlagget med att gratulera mig sjaelv paa att broellopet gick saa enkelt som det gjorde. Trots rejael nervositet i kyrkan och taeltet lyckades jag faa till ett par halv bra bilder och vara mer social aen vanligt. Saa grattis paa mig och nu behover ni faktiskt inte laesa mer om ni haengt med hela vaegen ner.  

"3 hours on a bus, 4 hours on a plane and three hours of train, is the only thing standing in my way"      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0