Göteborg - Gothenburg

En påse chips och restaurang besök tre dagar i rad är precis sånt som får mig att tappa självkontrollen, nästa vecka kommer jag behöva leva på knäckebröd hela veckan för att vänja mg med normalstora portioner igen. Annars har jag haft ett par riktigr trevliga dagar i Göteborg tillsammans med mamma, pappa, Carro och Ingemar. Under resans gång hann vi stanna på burger king i laxå och vänta på maten i åtminstone 45 minuter p.g.a att små sjuttonåringar (underbetalda förresten) blev sönderstressade av alla människor som behövde mat, samtidigt som restaurangen skriker efter moppen. Gå över gatan till et t cafe/frisör/affär/bowlingbana för att dricka kaffe, fastna för en mycket spännande pensionär bowling och imponeras över hur bra Petra Mede var som sommarpratare.  Efter en stressig resa på åtta timmar anlände vi till hisingen klockan fem på måndag eftermiddagen. Efter att vi inhandlat ingredienser till tacos åt vi och bara "chilla" tills vi gick och lade oss.


Efter ett svårt val om vart vi skulle åka på tisdagen slutade det med att vi tog oss till mollösund på Orust. Vi stannade vid hamnen, där vi åt mat på en restaurang där bröd inte ingick till den grekiska salladen. Åt sedan glass samtidigt som vi tittade på hur otaliga segelbåtar, motorbåtar tillochmed en ångbåt svischade förbi samtidigt som vi intog glass i stora lass och bara njöt av synen. Efter ännu en lång resa hem till hisingen och en runda på affären för att hitta bland annat smördeg återvände vi till lägenheten (efter viss förvirring) för att baka tårta och laga mat. Ett tag senare anlände även Ingemars förärldrar och vi åt mat och njöt av varandras sällsap innan de var tvungna att ta sig tillbaka till Vänersborg.


Även Onsdagen spenderade vi på havet, men den här gången höll vi oss i den södra skärgården. Vi fick åka båt bort till brännö där vi stannade för att äta mat vandra på ön och köpa en bok för fem kronoer innan vi tog båten tillbaka i land för att besöka ännu en retaurang för middagen. Oj, låter hemskt eller hur?

Idag fick jag spendera 9 timmar i bilen och i en förfärlig timme fick jag lyssna på på Lalehs sommarprat, inte min favorit säger jag.


Kolla vilken lång uppdatering jag fick till :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0