Stylista

Nu vet jag inte hur många läsare på min blogg som faktiskt följde reality showen Stylista när den gick på svensk tv3. Eftersom jag själv inte var så otroligt lycklig över tyra banks top model där 13 tjejer bor i ett hus för att fotas en gång i veckan och spendera resten av sin tid tillsammans med att skapa trubbel mellan varanndra. Antog jag att den här serien skulle vara lika mycket en tågkrasch som top model, men icke sa nicke.
Serien var ju otroligt kul och se på, särskilt när jag själv blev grymt och galet sugen på att jobba på en tidning. Många gånger skulle jag sågat av min vänstra arm för att byta plats med deltagarna. Självklart handligen är likadan som i top model. Deltagarna får än en gång ett uppdrag i vecken att klara av sedan resten av tidengår de bara varandra på nerverna eller knyter starka vänskapsband som skallhålla förevigt. (Yeah right!) Men nu handlade det om ett riktigt arbetsliv där stress och tanke krävdes för att lyckas. Det tär förstås på krafterna att vara modell också men det är inte lika spännande att se på unga kvinnor som står framför kameran och ser otroligt "unreal" ut som att följa riktiga människor som försöker lyckas med ett riktigt jobb. 

Hursomhelst redan första gången jag slog på stylista hittade jag två favoriter Dyshaun och Johanna och jag tyckte att jag kunde hylla Johanna även om hon inte officiellt blir vinnare i Danmark förräns å torsdag.  

   Johanna styslista 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0