Missförstånd och missar

Telefonen ringer.

Paula/Andreas: Ja!
Pappa: Ja, hej.
Andreas: Jaha men då lägger jag på. klick
Paula: Ja!
pappa: Tänkte bara kolla hur ni har det?
Paula: Ja jag sov
pappa: Jaha, men det är ju dags att gå upp nu klockan är elva.
paula: mmm...
Pappa: Jag tänkte bara kolla om Andreas är ute och mekar med bilen.
Paula: Ja nej uppenbarligen inte.
Pappa: Ja okej men jag ringer igen så får Andreas svara. Klick

ett litet tag senare ringer telefonen igen: 

Andreas: Ja det är Andreas! 
Han får inget svar så han lägger på luren ett tag senare ringer mobilen. 
Andreas: Ja vad är det! xD 

Det här samtalet blev gjort för ungefär en halvtimme sen och det är inte alls ovanligt i vårt hus. Ni förstår när jag hör telefonen ringa på morgonen har det blivit en vana för mig att skita i den för att mamma och pappa oftast är hemma, men på lovet är det ju en helt annan sak. Men innan jag kommer på det faktum att både mamma och pappa jobbar så ligger kvar och myser och i sista stund rusar jag upp ur sängen för att svara. Eftersom Andreas blivit van att svara när jag sover så hände det att vi svarade samtidigt den här gången.  


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0